در صورت بازگشايي مدارس والدين چه بايد بکنند؟

البته ، مدرسه پيشرو ، معلمان ، کودکان و والدين بايد اقدامات احتياطي را انجام دهند. ممکن است مدارس براي حفظ فاصله اجتماعي از دانش آموزان به صورت فرد و زوج تماس بگيرند. والدين بايد اطمينان حاصل کنند که فرزندشان از ماسک ، دستکش استفاده مي کند و يک بطري ضدعفوني کننده نگه مي دارد. دانش آموزان بايد از دست دادن با يکديگر خودداري کنند.

 

عوامل استرس کودکان در هنگام بازگشايي مدارس چيست؟

اضطراب اصلي کودکان در هنگام بازگشايي مدارس مي تواند به دليل مدرسه هراسي در آنها نيز باشد. مدرسه هراسي و ترس از مدرسه يکي از موضوعات اجتماعي است که بسياري از روانشناسان باليني کودک و نوجوان، آسيب شناسان رواني و جامعه شناسان آن را مورد تحقيق و بررسي قرار مي دهند و به دنبال راه هاي ساده براي رفع اين اضطراب در کودکان هستند.

عوامل بسياري چون عوامل خانوادگي، عوامل اجتماعي، عوامل مرتبط با ويژگيهاي فردي کودک و نوجوان، عوامل مربوط به محيط مدرسه، عوامل مربوط به اولياي مدرسه از جمله عواملي است که باعث مي شود کودکان در هنگام بازگشايي مدارس دچار اضطراب شوند.

همچنين جدايي از والدين و قرار گرفتن در يک محيط جديد نيز مي تواند باعث اضطراب جدايي کودکان پيش از رفتن به مدرسه شود

 

بازگشايي مدارس و احساسات دانش آموزان

چرا برخي کشورها مدارس خود را پس از ماه ها بازگشايي مي کنند؟

کشورهايي مانند فرانسه و آلمان ، که مدارس خود را پس از ماه ها بازگشايي کردند ، طي چند روز پس از بازگشايي ، تعداد زيادي پرونده جديد مشاهده کردند. بايد درک کنيم که آموزش مهم است ، اما به اندازه سلامت دانش آموز مهم نيست. بازگشايي مدارس براي تسهيل يادگيري بهتر دانش آموز ، خطري براي زندگي او و خانواده اش به همراه دارد.

 

بعد از بازگشايي مدارس چگونه با رفتار دانش آموزان رفتار کنيم؟

ديگران ممکن است احساسات خود را دروني کنند و تحت رادار قرار گيرند. برخي ممکن است اشک آورتر باشند ، به دنياي فانتزي عقب نشيني کنند يا بزرگسالان را از خود دور کنند (حتي کساني که در گذشته با آنها روابط خوبي داشته اند).

 

چرا دانش آموزان از بازگشايي مدرسه اينقدر عصباني هستند؟

او مي گويد: "آنها همچنين تغيير عظيمي در روال عادي خود تجربه کرده اند ، بنابراين ممکن است در وضعيتي قرار گيرند که بدن و مغز آنها تهديدها را به آساني درک مي کند." "اين مي تواند منجر به عصبانيت سريعتر از حد معمول شود و رابطه [بين آنها و دانش آموزانشان] را از بين ببرد."

 

راه هاي کاهش اضطراب دانش آموزان در هنگام بازگشايي مدارس

 

دانش آموزاني که نسبت به درس، مدرسه و آينده خوشبين و علاقمند هستند اضطراب کمتري را در هنگام بازگشايي مدارس تجربه مي کنند.

به همين سبب به والدين توصيه مي شود تا نسبت به درس و مدرسه ديدگاه مثبت و شادي را در دانش آموز بپرورانند.

همچنين اولياي مدرسه بايد تعامل مثبتي با دانش آموزان داشته باشند؛ اگر دقت کرده باشيد که برخي از دانش آموزان با معلمين خود رابطه اي گرم و صميمي دارند؛ اگر معلمان بدانند که چگونه با دانش آموز برخورد نمايند و چگونه رابطه اي مثبت و دوسويه با دانش آموز برقرار کنند؛ دانش آموز نسبت به درس و مدرسه رغبت بيشتري نشان مي دهد.

 

منبع:

https://pishroschool.ir/%d8%a8%d8%a7%d8%b2%da%af%d8%b4%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%b3-%d9%88-%d8%a7%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%a7%d9%86/