علائم و نشانه های استرس کدامند؟


-از آنجایی که مسائل مرتبط با استرس به وسیله پزشکان و متخصصان علم طب مورد مطالعه قرار گرفته بیشتر توجه به علائم فیزیولوژیکی مانند تغییر ضربان قلب، تغییر آهنگ تنفس، تغییرات فشار خون، سردرد، زخم معده، اختلالات گوارشی، حملات قلبی، اختلال در سوخت و ساز بدن و غیره می باشد.
-نشانه های روانی فشار عصبی ممکن است به صورت عصبانیت، دلشوره، افسردگی، عصبی شدن، حساسیت، تنش، احساس ملامت و بیهودگی ظاهر شود.
– علائم رفتارهای ناشی ازاسترس می تواند بصورت بی خوابی، کم غذایی یا به عکس اشتهای کاذب به غذا و افراط در خوردن آن، شتابزدگی در گفتار و تعجیل و بی قراری در انجام دادن امور بروز دهد.

 

چگونه استرس را در دوران دانشجویی مدیریت می کنید؟


راه های کنترل یا کاهش اضطراب عبارتند از:

  1.     تا آنجا که می توانید مطالعه کنید. ...
  2.     سعی کنید شرایط آزمایش را تقلید کنید. ...
  3.     یادگیری موثرتر را یاد بگیرید. ...
  4.     راه هایی برای آرام شدن پیدا کنید. ...
  5.     رژیم خود را رعایت کنید. ...
  6.     به اندازه کافی خوابیدن. ...
  7.     به طور منظم تمرین کن. ...
  8.     اطمینان حاصل کنید که وقت کافی دارید.

 

نکات مربوط به مدیریت استرس

 

  •     نگرش مثبت داشته باشید.
  •     بپذیرید که رویدادهایی وجود دارد که نمی توانید کنترل کنید.
  •     به جای پرخاشگری ، قاطع باشید. ...
  •     تکنیک های آرام سازی را یاد بگیرید و تمرین کنید. برای مدیریت استرس مدیتیشن ، یوگا یا تای چی را امتحان کنید.
  •     به طور منظم تمرین کن. ...
  •     وعده های غذایی سالم و متعادل بخورید.

 

 

 

 مدیریت استرس و کنترل آن در دانش آموزان

مزایای کنترل استرس چیست؟

 

  1.     بهتر بخواب.
  2.     وزن خود را کنترل کنید.
  3.     کمتر مریض شوید.
  4.     وقتی بیمار می شوید سریعتر احساس بهتری داشته باشید.
  5.     تنش عضلانی کمتر.
  6.     روحیه بهتری داشته باشید.
  7.     با خانواده و دوستان بهتر کنار بیایید.

 

اثرات روانشناختی استرس


افسردگی. اضطراب مشکلاتی در عملکرد شناختی (عدم توانایی تمرکز یا یادگیری به همان روشی که معمولاً انجام می دهید) تغییر در رفتار ، مانند تحریک پذیری ، عصبانیت ، خصومت ، ناامیدی یا گوشه گیری.

4 تکنیک مدیریت استرس کدامند؟

با تسلط بر این چهار استراتژی برای کنار آمدن با استرس ، جعبه ابزار مدیریت استرس خود را گسترش دهید: اجتناب ، تغییر ، پذیرش و سازگاری. وقتی احساس می کنیم اثرات استرس ما را سنگین می کند ، مثل این است که کوله پشتی را بکشید که هر لحظه سنگین تر می شود. استرس زیاد می تواند سفر ما را در زندگی دشوار کند.

اهمیت کنترل استرس


اگر با استرس بالا زندگی می کنید ، کل سلامتی خود را در معرض خطر قرار می دهید. استرس باعث ایجاد خسارت در تعادل عاطفی و همچنین سلامت جسمی شما می شود. این توانایی شما را برای تفکر واضح ، عملکرد م andثر و لذت بردن از زندگی محدود می کند. ممکن است به نظر برسد که هیچ کاری در مورد استرس نمی توانید انجام دهید. صورتحسابها متوقف نخواهند شد ، ساعات بیشتری در روز نخواهد بود و مسئولیتهای شغلی و خانوادگی شما همیشه طاقت فرسا است. اما شما کنترل بسیار بیشتری از آنچه تصور می کنید دارید.

مدیریت موثر استرس به شما کمک می کند فشار روانی که در زندگی شما وجود دارد را بشکنید ، بنابراین می توانید شادتر ، سالم تر و سازنده تر باشید. هدف نهایی یک زندگی متعادل ، با وقت برای کار ، روابط ، آرامش و تفریح ??است - و انعطاف پذیری برای تحمل فشار و پاسخگویی به چالش ها. اما مدیریت استرس یکپارچه نیست. به همین دلیل مهم است که آزمایش کنید و بدانید چه چیزی برای شما بهتر است. نکات زیر در زمینه مدیریت استرس می تواند به شما در انجام این کار کمک کند.

منابع استرس را در زندگی خود شناسایی کنید


مدیریت استرس با شناسایی منابع استرس در زندگی شما شروع می شود. این به آسانی که به نظر می رسد نیست. اگرچه شناسایی عوامل اصلی استرس زا مانند تغییر شغل ، جابجایی یا طلاق آسان است ، اما تعیین منابع استرس مزمن پیچیده تر است. خیلی ساده است که نادیده بگیرید چگونه افکار ، احساسات و رفتارهای شخصی شما در بروز استرس روزمره تأثیر می گذارند.

مدیریت استرس را تمرین کنید


در حالی که استرس پاسخی اتوماتیک از سیستم عصبی شما است ، برخی عوامل استرس زا در زمان های قابل پیش بینی بوجود می آیند: رفت و آمد شما برای کار ، ملاقات با رئیس یا اجتماعات خانوادگی ، به عنوان مثال. هنگام دست زدن به چنین عوامل استرس زای قابل پیش بینی ، می توانید وضعیت را تغییر دهید یا واکنش خود را تغییر دهید. هنگام تصمیم گیری برای انتخاب یک گزینه در هر سناریو ، مفید است که به چهار مورد فکر کنید: اجتناب ، تغییر ، سازگاری یا پذیرش.

حرکت کنید


وقتی استرس دارید ، آخرین کاری که احتمالاً دوست دارید انجام دهید بلند شدن و ورزش است. اما فعالیت بدنی تسکین دهنده استرس بسیار بزرگی است - و نیازی نیست که یک ورزشکار باشید یا ساعتها در ورزشگاه بگذرانید تا مزایای آن را تجربه کنید. با ورزش اندورفین آزاد می شود که احساس خوبی در شما ایجاد می کند و همچنین می تواند به عنوان یک حواس پرتی ارزشمند از نگرانی های روزمره شما باشد.

برای تفریح و استراحت وقت بگذارید


فراتر از یک رویکرد مسئولیت پذیری و یک نگرش مثبت ، شما می توانید استرس را در زندگی خود کاهش دهید  و مدیریت استرس و کنترل  آن را انجام دهید و وقت خود را صرف "من" کنید. آنقدر درگیر شلوغی زندگی و زندگی نباشید که فراموش کنید که از نیازهای خود مراقبت کنید. پرورش خود یک ضرورت است ، نه یک لوکس. اگر به طور منظم وقت خود را برای تفریح و استراحت اختصاص می دهید ، در مکان بهتری برای کنترل فشارهای روانی زندگی خواهید بود.